Aktywna ciąża - Zajęcia dla kobiet w ciąży - Łódź

Zajęcia dla kobiet w ciąży - łódź

Aktywność fizyczna w okresie ciąży to bardzo ważny element przygotowania do porodu i macierzyństwa.

„W celu utrzymania sprawności układu krążenia, oddechowego i mięśniowego większość kobiet może uprawiać ćwiczenia w umiarkowany sposób przez cały okres ciąży i w okresie poporodowym”

American College of Obstetricians and Gynecologists ACOG (Amerykańskie Kolegium Położników i Ginekologów)

Już od dawna mówi się o tym, że kontrolowana przez specjalistę aktywność fizyczna w okresie ciąży przynosi udowodnione korzyści zarówno dla matki, dziecka, jak i samego przebiegu porodu.

Aktywna w ciąża - Na czym polega

Kobieta w czasie ciąży powinna szczególnie dbać o aktywność fizyczną - regularnie wykonywać ćwiczenia aerobowe by zwiększyć wytrzymałość i wydolność swojego organizmu.
Zalecane formy aktywności w ciąży to: gimnastyka, joga, pilates dla ciężarnych, a także spacery, ćwiczenia z dużą i małą piłką, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia korygujące postawę ciała, ćwiczenia mięśni dna miednicy, ćwiczenia relaksacyjne.
Niewskazane są natomiast sporty, które wiążą się z ryzykiem upadku, urazu, uderzenia i niedotlenienia.

Aktywna w ciąża - Wskazania

Kobiety ćwiczące przed ciążą – zaleca się kontynuację aktywności, przy zmniejszeniu intensywności ćwiczeń i ich modyfikacji na te, które mają przygotować do porodu.
Kobiety nieaktywne ruchowo przed ciążą – powinny rozpocząć ćwiczenia najwcześniej od 20-22 tygodnia ciąży. Intensywność ćwiczeń zależy od wyjściowego poziomu wydolności fizycznej, stopnia aktywności fizycznej przed ciążą, charakteru pracy i wieku.

Aktywna w ciąża - Przeciwwskazania

Aby wykluczyć ewentualne przeciwwskazania przeprowadzamy szczegółowy wywiad z Pacjentką, tak aby zapewnić całkowite bezpieczeństwo mamy i dziecka i dobrać odpowiednią formę aktywności.
Ważne: Przed rozpoczęciem ćwiczeń skonsultuj się z lekarzem prowadzącym ciążę. Poproś również o pisemną zgodę na ćwiczenia

Aktywna w ciąża - Czas trwania zajęć

30-45 minut